Thursday 27 October 2011

makan bola tido bola and mandi bola ^^

18 Okt 2011, Selasa kat Stadium Shah Alam adalah perlawanan bola sepak separuh akhir pertama antara Selangor vs Terengganu. Selasa pagi tu g kolej sebab jumpa supervisor aku and bincang pasal proposal aku then aku lepak dgn Sol kt Sajjaz and dlm kul 1 mcm tu mr boyfie call sbb nak bwk aku g lunch. Lepas lunch tu la kita org g beli ticket bola untuk game mlm tu and time tu hujan. Sempat lagi la mr boyfie ni beli jarsey Selangor dia, aku nak beli tp tak da cutting untuk perempuan :(
the tix
For the 2nd time aku g tengok bola dgn dia berdua je, selalu naik kereta dgn jambu je. Heee :) Kul8 kita org da g w'pun stadium tu dekat je dgn rumah aku sbb kita org nak elak dari jammed.
Ini dia penyokong Selangor
1st time aku tengok penyokong Selangor ramai mcm ni tp stadium tetap tak full jgk. 
And there are Terengganu fans.
Nampak tak belakang jarsey Sel tu tulis "Misi 33" ? Tu misi Selangor tp aku pun tak faham sebenarnya so aku tak boleh nak terangkan kat dorang dgn details la. sorry :)
credit to sweetie Ika for snap gambar aku time ni. Time ni kak Wani je yg teman aku sbb mr boyfie kat depan g sorak2 dgn bdk2 ultrasel.
Mmg aku tak nafikan yang player Terengganu mmg hebat tp player Selangor pun tak kurang hebatnya and maybe malam ni Selangor main agak down sikit maybe sbb penat game kat Perak tu tak hilang lagi kot. Terengganu menang dgn mata 2-0. Congrats btw :)
okay bye Stadium Shah Alam :)
-------------------------------------------
22 Okt 2011, Sabtu penyokong Selangor berkampung pulak dkt Kuala Terengganu untuk supported Selangor for separuh akhir kedua. Kita org berkumpul kat Hakim Bistro sec7 jam 7 pagi and kalau ikut jadual yang bus akan b'gerak pukul 7.30 pagi but bus pulak yang datang lambat bila semua orang da sampai Hakim. So disebabkan bus lambat kita org gerak pukul 9 pagi and pagi tu mama and ayah mr boyfie yang jemput aku kat rumah and hantar kita org kat Hakim and we'r breakfast together. Sangat la jauh perjalanan and sangat la bosan duduk dalam bus lama2, da la sejuk gila, nak tido pun tak selesa. Hamboi banyak pulak aku nak complaint kan? Hehehe
we'r on our way to Terengganu. Siap berglove bagai da macam nak g main ice scatting je tp tu pun aku tetap sejuk jugak. 
Antara mangsa pertama yang d dajal time tido. Haha 
Anda pun sama ya oren :)
Ijam ! kau pun kena dajal. Haha. Ni hasil kerja Farizul tau? Hehe
At Kemaman, berhenti makan and solat. Lepas tu bdk2 ni bising kena ketuk kaw-kaw mkn kat kedai ni, padahal mkn nasi berlauk tp harga mcm mkn western food. Ada yg kena sampai RM21 tu ! Memang cekik darah betul.
Okay we'r arrived at Kuala Terengganu ! Kita org sampai dalam pukul 5 setengah ptg jgk la and bus parking dekat police station depan stadium.
Ultras Selangor
Kita org tunggu dekat belakang stadium sbb tak berani nak masuk. Ramai gila fans Terengganu so untuk elakkan diri dr di cederakan, kita org plan nak masuk dr gate belakang tp guard tak bagi then polis follow kita org masuk stadium and sepanjang jalan tu pun da kena baling2 and jerit2 dari fans Terengganu. Tak profesional betul dorang tu.
Haa ni la Stadium Terengganu tu and tu fans Terengganu jgk. Skrg korang tau tak npe stadium baru tu blh roboh? Korang dapat bayang kan tak apa yang aku fikir skrg ni? Hehe
okay game da nak start da ! cepat2 masuk stadium :) Polis2 yang jaga laluan kita org sempat lagi cakap "awek Selangor comei2 la" padahal yang ada masa tu 4 org je awek Selangor include aku.
Lagu Negaraku pembuka game. Best of luck Selangor !
marking board pun manual lagi tau? Guna yang sliding number tu. Hehe
Game kat Terengganu ni boleh tahan jgk, puas jgk la aku mencarut. Mana tak nya klo ref tu asal player Selangor langgar player Terenggau ckt je dia da bg card kuning, bila Terengganu plk tak pe la plk siap blh terus kan game bila tgk ada yang player Selangor jatuh tak bangun2. Pffffttt ! Ref mkn rasuah ke apa tu? grrrrr ! Tapi apa boleh buat mmg rezeki menyebelahi Terengganu untuk ke final and Selangor pun hebat sbb boleh sampai ke separuh final ni.
Even Selangor tewas, fans tetap support Selangor and kita org tak de pun balik murung2 ke ape. Tengok ni, kalah pun sempat nyanyi lagi tau? 
Gadis Selangor
Terengganu 2 - Selangor 0. Congrats again Terengganu. 
Jumpa time final nnt kat Stadium Shah Alam, welcome to Shah Alam okay? Kat sana tak jumpa rumah2 kayu mcm nak roboh tau? Haha 
Special to Terengganu^^
And lastly ultrasel pose with Joseph Kalang Tie player from Terengganu. Dia pakai jarsey number 12, dia ni pun main blh tahan jgk ni.
okay bye Terengganu, meet you next year ! kita org nak balik Shah Alam da.


ℒℴvℯ,
ika aje

No comments:

Post a Comment